Reclaiming Pedagogy: The Rhetoric of the Classroom. Patricia Donahue and Ellen
Resumo
The book consists of twelve articles written by an equal number of authors and edited by Patricia Donahue and Ellen Quandahl. The articles discuss a rich variety of topics and thinkers (Kenneth Burke, Derrida, Barthes, Freud, Bakhtin, Stanley Fish), always with one eye on classroom practice and the other on theory. As the editors claim in the introduction, "the real subject here is a new wave of composition research, encouraging us to read classroom practice through critical theory, and promising, moreover, a mutually enhancing interaction of theory and pedagogy.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1993 Dilvo Ilvo Ristoff

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.