Littlemore, J. & Low, G. (2006). Figurative Thinking and Foreign Language Learning

Autores

  • Ricardo Luiz Teixeira de Almeida Universidade Federal do Rio de Janeiro

Resumo

Figurative Thinking and Foreign Language Learning, written by professors Jeannette Littlemore and Graham Low, addresses the issues of figurative language and the challenges it poses for foreign language learners. The perspective taken in the book aims at combining the achievements of researches that investigate figurative language in use, exploring its linguistic aspects, with those coming from a more cognitive approach, associated with the theory of conceptual metaphor, introduced by Lakoff and Johnson (1980).

Biografia do Autor

Ricardo Luiz Teixeira de Almeida, Universidade Federal do Rio de Janeiro

possui graduação em Letras (Português-Inglês) pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1987), mestrado no Programa Interdisciplinar de Lingüística Aplicada pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1997) e é doutorando em Letras pela Universidade Federal Fluminense.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

2007-01-01

Edição

Seção

Resenhas